En NAV-beskuelse

Historien om et hjelpesystem som trenger hjelp.

HALLO? I ti måneder forsøkte artikkelforfatteren å få tak i saksbehandleren sin i NAV, uten å lykkes. 
FOTO: HAMPUS LUNDGREN/ DAGBLADET
HALLO? I ti måneder forsøkte artikkelforfatteren å få tak i saksbehandleren sin i NAV, uten å lykkes. FOTO: HAMPUS LUNDGREN/ DAGBLADET Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

«Hei, mitt navn er John Rasmussen, jeg vil gjerne bli satt over til saksbehandleren min hos dere.»

Klokka er 08.30, en torsdag i august 2010. Personen i andre enden av telefon, jobber i NAV.

«Skal vi se, han sitter opptatt i møter til klokka 14. Prøv igjen da.»

Klokka 14.00, samme dag:

«Hei, mitt navn er John Rasmussen, jeg vil gjerne bli satt over til saksbehandleren min hos dere.»

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer