En NAV-beskuelse

Historien om et hjelpesystem som trenger hjelp.

HALLO? I ti måneder forsøkte artikkelforfatteren å få tak i saksbehandleren sin i NAV, uten å lykkes. 
FOTO: HAMPUS LUNDGREN/ DAGBLADET
HALLO? I ti måneder forsøkte artikkelforfatteren å få tak i saksbehandleren sin i NAV, uten å lykkes. FOTO: HAMPUS LUNDGREN/ DAGBLADET Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

«Hei, mitt navn er John Rasmussen, jeg vil gjerne bli satt over til saksbehandleren min hos dere.»

Klokka er 08.30, en torsdag i august 2010. Personen i andre enden av telefon, jobber i NAV.

«Skal vi se, han sitter opptatt i møter til klokka 14. Prøv igjen da.»

Klokka 14.00, samme dag:

«Hei, mitt navn er John Rasmussen, jeg vil gjerne bli satt over til saksbehandleren min hos dere.»

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 99,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer