Vil vite: Samtidig som Hallgeir Opedal, spaltist for magasinet, tar et oppgjør med telefonselgere, vil han også vite hva de sier om sånne som han. Illustrasjonsfoto: Shutterstock / NTB Scanpix
Vil vite: Samtidig som Hallgeir Opedal, spaltist for magasinet, tar et oppgjør med telefonselgere, vil han også vite hva de sier om sånne som han. Illustrasjonsfoto: Shutterstock / NTB ScanpixVis mer

Jeg skulle gjerne bedt alle dere telefonselgere om å lagre mitt nummer under: «NEI!»

Også vil jeg vite hvordan dere snakker om sånne som meg.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

- Hallo, er det Hallgeir?

- Ja?

- Hei, det er, Caroline. Hvordan går det med deg?

- Med C eller K?

- Hva?

- Skriver du navnet ditt med C eller K?

- Eh… med C. Men hvordan har du det, Hallgeir?

- Topp. Skal du selge meg noe?

- Eh… nei. Jeg har bare noen tilbud som…

- Vet du hva, Caroline?

- Nei?

- Jeg er ikke interessert.

- Men vil du ikke vit…

Klikk.

Hadde alle vært som meg, ville det ikke vært telefonselgere i dette landet. Jeg er telefonselgerens mareritt, jeg er så kald, så avvisende, ja, på grensen til nedlatende. For hvis vi tenker som dem, så er salg en prosess, og selgerens ABC er:

1) etablere kontakt, 2) kartlegge behov 3) tilby produkt/tjenester som dekker behovene 4) close deal.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Fornyelse skjer til ordinære priser.(*Ukepris er 55 kr/uke)
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn