Lite søvn gjør at andre oppfatter deg som mindre attraktiv

Skjønnhetssøvn er ingen myte.

DØGNRYTMEN VIKTIG: Når du legger deg for seint eller sovner foran tv-en frarøver du deg selv nattesøvn.
DØGNRYTMEN VIKTIG: Når du legger deg for seint eller sovner foran tv-en frarøver du deg selv nattesøvn. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

- De fleste psykologer og leger møter folk som sliter med søvn. Ofte er behandlingen avspenningsøvelser, men ifølge forskning har mer søvnrettede teknikker bedre effekt, sier psykolog Ane Wilhelmsen-Langeland, tilknyttet Institutt for Psykologisk Rådgivning og Bergen Søvnsenter.

Hun har doktorgrad i søvn og er opptatt av at fagfolk må lære om riktig behandling til riktig diagnose, og hva som kjennetegner de ulike søvnlidelsene, noe hun skriver om i et innlegg på nettstedet pykologisk.no.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/måned)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer