Mener lærerne bør fokusere mer på opplevelser - og mindre på resultater og mål

- Livet skal fylles med læring og opplevelser – det er det som teller, skriver Håvard Tjora.

MÅLSTYRT: - For all del – det er vel og bra med resultater og mål. Men det sier seg også selv at når det som betyr noe er resultatene, så er det resultatene og målene på veien dit lærerne blir mest opptatt av. Foto: Berit Roald / NTB Scanpix
MÅLSTYRT: - For all del – det er vel og bra med resultater og mål. Men det sier seg også selv at når det som betyr noe er resultatene, så er det resultatene og målene på veien dit lærerne blir mest opptatt av. Foto: Berit Roald / NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Jeg kommer aldri til å glemme den gangen alle vi gutta i klassen deltok i «Grand Prix» på skolen. Vi gikk i femte og hadde laget en engelsk tekst om å gå på Gjøvik skole.

En venn av meg hadde spilt inn melodien på elgitar på en kassett, etter at jeg hadde nynnet melodien for han over telefon. Trommeslageren i bandet spilte på malingsspann, som vi hadde dekorert med stjerner og lyn, med trommestikker som tusenkunstneren i klassen hadde spikket.

Du kan nå betale med

LES PLUSS i 1 ÅR FOR 99 KR

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.



KJØP 12 MND, BETAL FOR 1

1 ÅR

99 kr

(Fornyes til 795,-/år)

1 MÅNED

99 kr

(Fornyes til 99,-/måned)

PRØV PLUSS

1 UKE

1 kr

(Fornyes til 55,-/uke)

    Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden . Du kan si opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.

visa card Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer