Nye Nav-direktøren: - Vi må fri oss fra synet om at mennesker går til Nav for å hente penger

Sigrun Elisabeth Vågeng tror på at hun kan gjøre nesten tre millioner Nav-brukere fornøyde. Og litt på Gud.

LIKER MAKT: - Jeg liker å ha makt
på vegne av organisasjonen - ikke
for meg som person. Det er en
viktig forskjell, sier Nav-direktør
Sigrun Vågeng Foto: Jørn H Moen
LIKER MAKT: - Jeg liker å ha makt på vegne av organisasjonen - ikke for meg som person. Det er en viktig forskjell, sier Nav-direktør Sigrun Vågeng Foto: Jørn H Moen Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Da jeg vurderte denne jobben, var det mange som sa at ingen lykkes med Nav. Men jeg tenkte som så, at prøver jeg ikke, så lykkes jeg ikke - og prøver jeg, så lykkes jeg kanskje.

Da Sigrun Elisabeth Vågeng var ferdig som leder for ekspertutvalget som undersøkte Nav fra brukernes ståsted, var dommen i sluttrapporten knusende.

Altfor mange brukere følte seg dårlig behandlet, og opplevde at de som var satt til å hjelpe dem brukte det meste av tida på byråkrati. Lista som kom i april var i det hele tatt lang og nitrist lesning.

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer