Nytenkning

To ganger har den norske elbilen Think gått konkurs. Men med ny ledelse, nye investorer og nye ideer, er Think igjen ute på veien.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

- Kom igjen. Let’s go!

Petter Stordalen retter på solbrillene og skrur opp musikken.

- Den er jo dritkul da, sier Stordalen og setter kurs mot kaia i Oslo.

Kjent for sitt store forbruk, litt for raske kjøreturer, men også store miljøengasjement, er hotelleier Stordalen en av de nye investorene i Think.

- Noen investeringer gjør man utelukkende med hodet. De mest gledelige investeringene gjør man både med hodet og hjertet. Investeringen i Think er kanskje mer med hjertet enn hodet, men jeg har full tro på at Think skal lykkes nå. Miljøet er virkelig kommet på agendaen, og teknologien er enda bedre. Nå er det bare å kline til.

Genève noen uker tidligere:

Vi har brøytet oss gjennom mengder av folk og rekker av blankpolerte biler. Forbi Toyotaer, Lexuser, Lanciaer og en enorm oppblåsbar hvit Fiat. Det er først når vi kommer ut av den klamme hallen, at vi finner Think på baksida av bilmessa Palexbo. Vinden blåser friskt og flyene på flyplassen ved av siden drønner øredøvende. Her, i en hvit iglo laget av arkitektkontoret Snøhetta, skal Think vise verden og de nye investorene hva de er gode for. De to tidligere konkursene er glemt. Denne gangen skal Think ta av. Fargerike elbiler har allerede begynt å rulle ut av fabrikken på Aurskog, og går alt etter planen, skal det skje 1200 ganger i år. Målet er å komme opp i 10 000 innen 2009. Da begynner Think å tjene penger.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer