Så lite trening skal til for å bedre helsa til de med type 2-diabetes

Hjelper selv om du ikke trener så mye som helsemyndighetene anbefaler. 

Intervaller på tredemølle: Selv korte økter med intervaller på tredemølle, totalt 30 minutter i uka, hadde en positiv innvirkning på de med type 2-diabetes. Illustrasjonsfoto: Shutterstock / NTB Scanpix
Intervaller på tredemølle: Selv korte økter med intervaller på tredemølle, totalt 30 minutter i uka, hadde en positiv innvirkning på de med type 2-diabetes. Illustrasjonsfoto: Shutterstock / NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Helsemyndightene anbefaler at alle er aktive 30 minutter hver dag. Ikke mange av oss klarer å oppfylle disse kravene, heller ikke de som kanskje trenger det mest for å forbedre helsa.

Men litt trening er bedre enn ingen trening for personer med type 2-diabetes: Så lite som 30 minutter trening med høy intensitet, kan ha en positiv innvirkning på helsa på 12 uker, viser forskning gjennomført på NTNU.

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/mnd)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer