For mye reklame: Jeg måtte altså gi fra meg epostadressen for å få kjøpt ei flaske sjampo.
<div></div><div>
Jeg ble forbanna. Selvfølgelig, skriver kulturredaktør Sigrid Hvidsten. Illustrasjon: Finn Graff.&nbsp;</div>
For mye reklame: Jeg måtte altså gi fra meg epostadressen for å få kjøpt ei flaske sjampo.
Jeg ble forbanna. Selvfølgelig, skriver kulturredaktør Sigrid Hvidsten. Illustrasjon: Finn Graff. 
Vis mer

Til alle som vil sende meg reklame på sms og epost: Hut deg ut av intimsonen min!

Irriterende opplegg.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Da jeg skulle betale spurte ekspeditøren om epostadressen min. Det var i en hipsterbefengt hudpleiebutikk i Oslo sentrum, jeg var i ferd med å kjøpe bursdagsgave til et familiemedlem. Sjampo og dusjsåpe. Velduftende greier. Men så ville altså ekspeditøren ha epostadresse i tillegg til penger. Ikke for å sende reklame, sa han da jeg protesterte, men for å sende kul informasjon om diverse kulturbegivenheter. «Restauranttilbud og så videre».

Da jeg protesterte en gang til, ble han sur. Sa at han ikke visste hvordan han skulle slå inn sjampokjøpet på kassa uten epostadresse, at uten epostadresse måtte jeg nok belage meg på å forlate butikken uten sjampo og dusjolje.

Jeg ble forbanna. Selvfølgelig. Men siden nevnte bursdagsbarn er notorisk vanskelig å kjøpe gave til, og jeg, etter å ha vært servicemedarbeider gjennom store deler av studietida, passer meg veldig for å være sur i butikk, endte jeg opp med å gi ham adressen.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn