RICHARD DAWKINS I MIDTEN: Et enkelt budskap, en smart nettkampanje, en kjendis, en organisasjon med et stort nettverk og internasjonal mediaoppmerksomhet — det er hemmeligheten bak den vellykkede ateistkampanjen.Foto: JON WORTH/BRITISH HUMANIST ASSOCIATION
RICHARD DAWKINS I MIDTEN: Et enkelt budskap, en smart nettkampanje, en kjendis, en organisasjon med et stort nettverk og internasjonal mediaoppmerksomhet — det er hemmeligheten bak den vellykkede ateistkampanjen.Foto: JON WORTH/BRITISH HUMANIST ASSOCIATIONVis mer

Uten gud bak rattet

Sjelden har ateistene vært mer mobile. I disse dager ruller 800 ateistbusser rundt i hele Storbritannia.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

HALVNAKNE DAMER, mobiltelefoner og bibelsitat.

De røde Londonbussene har vært dekket med mye rart, men aldri ateistreklame. Ikke før nå.

Denne uken kjører 800 busser (200 bare i London) i hele Storbritannia rundt med teksten «There is probably no God. Now stop worrying and enjoy your life» (Gud eksisterer sannsynligvis ikke. Slutt å bekymre deg og nyt livet).

På digitale reklameplakater i Oxford Street blir det samme budskapet gjentatt.

- Alle må få tro på det de ønsker, jeg forandrer ikke tro selv om jeg ser en bussreklame, sier busspassasjeren Adriana til Dagbladet.no når vi treffer henne på et busstopp ved Tottenham Court Road, midt i London sentrum.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn