Utelivet 17. mai

Bordpakker til 50 000 kroner: - Utsolgt

Hundre- og tusenlappene sitter løst på nasjonaldagen.

KOSTBART: Guttegjengen feirer 17. mai på Solli plass i Oslo. Og bordet de har reservert, det koster 20 000 kroner. Andre blar enda dypere i lommeboken for å slippe kø. Video: Kristoffer Løkås Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

17. mai er en av de største dagene i året for mange av landets restauranter, barer og kafeer. Når flaggene heises og vi får på oss finstasen sitter hundrelappene løst.

Det kommer serveringsbransjen til gode.

Et av de mest populære 17. mai-arrangementene i hovedstaden er på Lapsetorget på Solli Plass i Oslo. Uteserveringene der har lenge vært populære på 17. mai, og de siste par åra har Nox og Sollihagen organisert store gatefester med show og DJ-er.

Deler av den åpne plassen er gjerdet inn, og prisen for å komme seg på innsida av gjerdet, starter på 200 kroner, ifølge Frederik Mygind, landssjef for Rekom-gruppen som eier Nox.

Dagen før dagen er det bare billetter igjen som gir fast track inngang på Nox- og Sollihagen-eventet. Dette koster 700 kroner per person, pluss 10 kroner i administrasjonsgebyr.

710 kroner per person for å slippe inn er likevel vekslepenger sett i forhold til hvor mye det koster å reservere bord. Prisen på bordreservasjoner denne dagen varierer, alt etter hvor mange som skal på lista, og hvor mye drikke som følger med.

- Bordpakkene er individuelle og koster fra 9000 til 50 000 kroner, sier Mygind.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer