(Dagbladet): Det var med tungt hjerte vi mottok nyheten om Brødboksens bortgang på mandag. Den døde brått. Men, ikke helt uventet.
Det har lenge vært kjent at Brødboksen lenge har slitt økonomisk. At man kunne få levert et brød på døra til samme pris som man betaler hos bakeren, midt på natta, fikk mange til å stusse. Hvordan i all verden kan det gå rundt?
God vane vond å vende
Det gjorde det ikke.
Jeg husker fortsatt første gang jeg hørte om konseptet. Ryktene gikk om at noen leverte brød fra byens beste bakeri på døra.
- Dyrt?
- Neida. Samme pris.
Brødboksens service-nivå var forbilledlig. Man kunne bestille brød helt fram til midnatt.
De første gangene jeg bestilte handlet det om å skape en magisk morgen med luksusfrokost. Ved et trylleslag på mobilen deiset det ned nybakte croissanter fra bakeren og nypresset juice på trammen.
Etter hvert begynte vi å teste brød til matpakker og hverdagsfrokost. Det ble enklere å ty til Brødboksen, og snart leverte de både to og tre ganger i uka. Fikk man plutselig lyst på noe, var det bare å vippe opp telefonen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger