Obs: Artikkelen inneholder spoilere. For dem som ikke ønsker å vite hva som er inni julekalenderne, anbefaler vi å stoppe her, eller i hvert fall etter tabellen.
(Dagbladet): - 119 kroner? Seriøst?
Vi i journalistbransjen får jevnlig tyn for unødig bruk av ordet «sjokk», men i dag føler vi at vi har vårt på det tørre. Å si at smakspanelet ble overrasket da de fikk vite prisen på Mummi-kalenderen er en grov underdrivelse.
- Det er grotesk å ta så mye for den sjokoladen her. Det er et ran!, sier Vibeke Løseth, coach på Baker- og konditorlandslaget.
Løseth har smakt seg gjennom årets julekalendere sammen med utøver på Baker- og konditorlandslaget, Thea Victoria Thorén Jensen.
Isolert sett finnes det kalendere med sjokolade som smaker både mindre sjokolade - og mindre godt - men Løseth og Thorén Jensen er ikke i tvil:
Ingen av de andre julekalenderne gir deg mindre sjokoladesmak for pengene enn denne.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger