Ekspert: - Fem frokost­feller som påvirker vekta

Sikre deg knepene.

FROKOST: Frokosten kan være grunnen til at pila på badevekta går oppover. Foto: Lolostock / Shutterstock / NTB scanpix
FROKOST: Frokosten kan være grunnen til at pila på badevekta går oppover. Foto: Lolostock / Shutterstock / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Har det egentlig noe å si om du spiser frokost? Noen klarer seg ikke uten mat på morgenkvisten, mens andre orker ikke tanken på en brødskive med gulost. Uansett er det flere frokostfeller man lett kan gå i, som kan føre til noen ekstra og uønskede kilo for deg som passer vekta. Her er noen av dem.

Spiser for lite

- Spiser du ingenting, er det større sannsynlighet for at du vil oppleve søtsug og «oksehunger» senere på dagen. De kaloriene du eventuelt sparer til frokost tar du lett igjen senere på dagen. Det kan lett ende opp med å bli enda mer kalorier enn om du hadde spist frokost, sier fagansvarlig for kosthold og ernæring i Grete Roede, Karoline Steenbuch Lied.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/måned)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer