For to måneder siden lanserte Orkla julesaft med «smak av julebrus», som det heter.
Nå skal det godt gjøres å oppdrive en eneste en av de 83.000 flaskene Orkla produserte. Fun-light saften har blitt revet ut av hyllene i et formidabelt tempo.
- Hvem var det som kom med ideen om smak av «julebrus»?
- Haha! Jo, det var Hilde hos oss som først kom med ideen. Hun skal få æren!
Det sier Ingrid Sanfelt Hansen. Hun er produktgruppesjef og leder teamet som jobber for Fun-light.
- Hilde, ja. La meg gjette, har hun barn?
- Hun har tre! Og det er vel ingen overraskelse at barna hennes elsker julebrus. Det er de jo ikke alene om, forteller Sanfelt Hansen.
- Da hun først fikk ideen var ikke veien lang til å skape selve smaken. For samme dag presenterte Hilde en saft med smak av julebrus for resten av gruppa.
- Og hvordan gikk det?
- Vi skjønte at vi hadde en vinner. Alle her på Fun-light-teamet elsket det. Og da vi sendte prøver…
- Sendte prøver...?
- Ja, vi har folk rundt om som vi tester ut nye smaker på. Og tilbakemeldingene var helt overveldende.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger