Forbrukerrådet nedringt:

Godterikaos over hele landet: Rekker ikke fram til halloween

Klagestorm på godteri bestilt på nett.

GODTERI: Forbrukerbrukerrådets avdeling for utenlandssaker går nå ut med råd om hva du har krav på som kunde, når godterier ikke kommer som lovet.
GODTERI: Forbrukerbrukerrådets avdeling for utenlandssaker går nå ut med råd om hva du har krav på som kunde, når godterier ikke kommer som lovet. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Grensehandelen med godteri eksploderte etter sukkeravgiften ble innført i fjor. Det har også antall klager gjort.

Forbruker Europa, Forbrukerrådets kontor for handel på tvers av landegrensene i EU og EØS, har mottatt rundt 35 klager på firma som har spesialisert seg på godteri, brus og andre sukkervarer i år.

Det høres kanskje ikke så voldsomt ut, men de har aldri tidligere mottatt klager på godteri.

30 av klagene er på den svenske leverandøren Gottekungen, forteller Ragnar Wiik, daglig leder i Forbruker Europa Norge.

- Nei, forresten, 31. Det kom inn en ny klage i dag morges, sier Wiik.

Såpass mange klager på en liten aktør er ikke hverdagskost, og indikerer at her er det et firma som har problemer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer