(Dagbladet): En skulle tro det var drømmejobben. Å få lov til å smake på alt det nye godteriet som har kommet i butikk i vinter. Det var det ikke.
I årets første nyhetstest var det langt mellom høydepunktene.
- Jeg synes det er rart at det ikke blir bedre, at de ikke utvikler seg mer, sier Björn Svensson, kjøkkensjef på Michelin-restauranten Galt.
Sammen med kollegaene Fredrik Hettervik og Jo Bøe Klakegg har han smakt seg gjennom årets godterinyheter for Dagbladet.
- Ser du på det nye potetgullet, så har de i hvert fall forsøkt å tenke nytt. Men for meg er klassikerne bedre enn nesten alt dette, sier Svensson og slår ut med hendene over et bord dekket med papir og halvtomme poser med sjokolade og godteri.
Det var også en klassiker som gikk seirende ut da vi spurte de tre kokkene om noen av nyhetene hadde det i seg å bli en reell utfordrer til Kvikk Lunsj som tursjokolade.
Svaret var selvsagt et rungende nei. Det finnes bedre sjokolade - men ikke på tur.
Rema 1000-sjokolade til topps
Best i test blant årets nyheter var franske sjokoladetrøfler fra Rema 1000s unike merkevare ORO.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger