Dagligvarekrigen

I morgen kommer tallene: Rema 1000 slår tilbake

2018 er året Rema 1000 snur den negative trenden, tror ekspertene.

TAR REVANSJE: Morgendagens tall vil gi Rema 1000 en opptur, tror flere eksperter Dagbladet har snakket med. Foto: Gorm Kallestad / NTB Scanpix
TAR REVANSJE: Morgendagens tall vil gi Rema 1000 en opptur, tror flere eksperter Dagbladet har snakket med. Foto: Gorm Kallestad / NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

(Dagbladet): 2017 var ikke Rema 1000s år. Men får dagligvareanalytikerne rett, er trenden i ferd med å snu.

I morgen legger analysebyrået AC Nielsen frem tall som viser dagligvarekjedene og -butikkenes markedsandeler fra første kvartal i år, og da har fjorårets negative trend for Rema 1000 snudd, skal vi tro Geir Myklebust, dagligvareanalytiker i Balanza.

- Jeg tror Rema 1000 kommer tilbake for fullt i år. Jeg er litt usikker på om vi vil få se den store veksten så tidlig som nå, men som vi så i høst, begynner de å stabilisere seg, sier Myklebust til Dagbladet.

- Jeg er ganske sikker på at omsetningen til Rema 1000 har økt. Det er mye folk i butikkene, og de er gode på produkter, sier Myklebust og viser til at de har jobbet frem en rekke produkter de står alene om.

Det enkle er ofte det beste

Pål Rasmus Silseth, leder for Norsk Kundebarometer ved BI og partner i analysebyrået Barcode Intelligience AS, tror Remas fall nå stopper opp.

- Det har vært mindre støy rundt kjeden, og det virker som om de har fått fokuset tilbake på det de var gode på tidligere, sier Silseth til Dagbladet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer