Anmeldelse av Pincho Nation:

Med sirkus-restauranten har TGI Friday's fått en konkurrent: - Her kan man raskt forspise seg

Tryllekunstene mangler i manesjen på Oslos nye temarestaurant.

BORD PÅ BORD: For at det ikke skal bli så fullt på de små bordene serveres maten på små stativ - vipps! så er plassproblemet løst. Foto: John T. Pedersen
BORD PÅ BORD: For at det ikke skal bli så fullt på de små bordene serveres maten på små stativ - vipps! så er plassproblemet løst. Foto: John T. Pedersen Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): - Så, hva sier du til en blå smågodtdrink som aperitiff?

Det var Robinson som spurte, i fravær av servitør. De satt og vaglet på barstoler ved et bitte lite, høyt bord på «verdens første app-restaurant», der konseptet er at man plotter inn bestillingen sin selv på mobilen, og så får et pushvarsel når mat og drikke er klar for henting ved disken.

- En blå…?

- … drink, ja, basert på sitruslikøren Blue Curaçao, komplett med et par turkise smågodtfigurer på toppen.

Fredag nikket resolutt.

- Klabert! Vi leker ikke sirkus heller.

Men det var akkurat det de gjorde. Få minutter tidligere hadde de trasket gjennom Oslos tyngste narkomiljø rundt Jernbanetorget, funnet fram til riktig dør i ei sidegate, og vips, trådt inn i en fantasi av rød plysj, gull og lyspærebokstaver – den barnevennlige temarestauranten Pincho Nation, som springer ut av en stor, svensk kjede med til sammen 44 filialer i nabolandet.

- T.G.I. har fått en offensiv konkurrent, hvisket Fredag da en hovmester kledd som sirkusdirektør tok imot dem med en boks popkorn fra en skinnende, putrende vogn.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.