NYE SMAKER: Coca-Cola Company kommer med flere nye brussmaker. Blant dem kommer blant annet Coca-Cola Zero med smaken bringebær. Foto: Coca-Cola Company
NYE SMAKER: Coca-Cola Company kommer med flere nye brussmaker. Blant dem kommer blant annet Coca-Cola Zero med smaken bringebær. Foto: Coca-Cola CompanyVis mer

Coca-Cola Zero Bringebær

Nå lanserer Coca-Cola ny smak

Høres bringebær fristende ut?

Mandag morgen annonserte Coca-Cola at de kommer med hele fire nye brussmaker.

Blant dem finner vi en splitter ny smaksvariant av den klassiske colaen, Coca-Cola uten sukker, med smak av bringebær.

Sukkerfrie

De andre nye smakene som ble annonsert er Fanta uten sukker, med smak av jordbær og kiwi, Sprite uten sukker med smak av sitron, lime og tranebær, og Urge uten sukker med smak av guarana.

Alle nyhetene fra brusselskapet er altså sukkerfrie.

MED KOFFEIN: Urge er ute med en ny brus uten sukker, men med koffein. Foto: Coca-Cola Company
MED KOFFEIN: Urge er ute med en ny brus uten sukker, men med koffein. Foto: Coca-Cola Company Vis mer

- Vi jobber hele tiden med å tilby flere sukkerfrie varianter, og gleder oss til å lansere en Coca-Cola som nordmenn aldri har smakt før, sier talsmann for Coca-Cola Norge, Karen Huffman, i en pressemelding.

Hun peker også på at den sukkerfrie varianten av Coca-Cola med smak av sitron ble en stor suksess da den ble lansert i fjor.

Ny Fanta

I annonseringen ble det også klart hvilken smak som vant i Fanta-valget, der norske forbrukere fikk bestemme høstens nye Fanta-smak.

- Vi ville la folk få være med å avgjøre hva vi skulle satse på. Vinneren ble «Fanta Strawberry & Kiwi», en smak som åpenbart har vært savnet av mange. Forskjellen blir at brusen denne gang kommer i sukkerfri utgave, sier Huffman.

Urge har blitt en slags kultfavoritt for bruselskere, og også den får en ny brus på menyen. «Urge Chill Guarana» inneholder koffein, men ingen sukker. Også Sprite kommer i ny vri, uten sukker.

- Det er spennende å fornye internasjonale klassikere som Sprite, og norske ikoner som Urge. Ved å introdusere nye smaker på våre kjente merkevarer, er målet at enda flere skal finne sin sukkerfrie favoritt, sier Huffman.