«Kjære Kolonihagen-kunde. Vi ønsker med denne mailen å informere deg om at vi avvikler Kolonihagen Matkasser».
Slik lød e-posten som seint tirsdag kveld ble sendt ut til samtlige kunder av matkasseleverandøren. Kolonihagen begynte allerede for 12 år siden å levere matkasser på døra. Fokuset har hele tiden vært å levere økologiske produkter.
- Vi har tatt et valg om å fokusere på kjerne - gjøre mer av det vi er best på, og det er mat, smak, innovasjon, økologi og bærekraft, forteller daglig leder i Kolonihagen, Kristina Finne.
- Vi må gjøre tilsvarende mindre på distribusjon, innkjøp og teknologi. Derfor avvikler Kolonihagen matkassene og bruker denne matkompetansen fullt og helt inn på utvikling av produkter for salg i REMA 1000-systemet, forteller en offensiv Finne til Dagbladet.
Da selskapet startet i 2004, var matkassemarkedet særdeles umodent.
- Det var nesten umulig å få tak i bærekraftig etisk mat, og Kolonihagen etablerte en ny kanal – hjemlevering. Et helt nødvendig verktøy den gangen, og det over ti år før Kolonial.no, Adams matkasse og Godt levert, sier hun.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger