Dagligvarebransjen:

Nye tall: Rema slår tilbake

Nye tall legges fram nå, artikkelen oppdateres fortløpende.

ØKER: Kiwi vinner markedsandeler, men det samme gjør Rema og Ekstra. Foto: John Terje Pedersen / NTB Scanpix
ØKER: Kiwi vinner markedsandeler, men det samme gjør Rema og Ekstra. Foto: John Terje Pedersen / NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): AC Nielsen kommer i dag med en kvartalsrapport om dagligvaremarkedet. Totalt sett opplever bransjen en svak vekst, men det er Rema 1000 som kan smile bredest.

- I fjor var veksten i Norge liten, bare på 1,1 prosent, sier Cecilie Westh fra AC Nielsen og forteller at det særlig var drikkevaresegmentet som skilte seg ut ved lav økning.

Rema, Kiwi og Extra øker sine andeler siste kvartal. Meny, Spar, Bunnpris, Coop Prix og Coop Mega går noe tilbake, ifølge tallene fra AC Nielsen. OBS og Joker er på stedet hvil.

Rema slår tilbake

- Vi takker alle våre kunder for at de kommer og handler hos oss. Vi setter oss ikke ned for å hvile, men framgang gir oss inspirasjon til å fortsette å gjøre alt vi kan for å kunne ha bare lave priser, sier Mette Fossum, direktør for kommunikasjon- og samfunnskontakt i Rema 1000.

Tallene viser at Rema nå har 23,9 prosent av markedet. Sammenliknet med 2017 (sett under ett) betyr det en framgang på en halv prosent. Det innebærer at Rema har stoppet opp og snudd en negativ utvikling hvor de tapte andeler.

Kiwi fornøyd

Kiwi øker også og har nå 21,4 prosent av markedet. Det betyr at også Kiwi vinner andeler av totalmarkedet:

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer