Rema 1000 har brukt store summer på omlegging og markedsføring av kyllingrasen Hubbard. Nå har kjeden blitt tvunget til å ta Hubbard-navnet vekk fra pakkene.
– Det er veldig leit at vi ikke får bruke Hubbard på pakkene, sier kategorisjef Marius Nielsen i Rema 1000 til NTB.
I februar i fjor lanserte Rema 1000, i samarbeid med Dyrevernalliansen, kyllingrasen Hubbard som vokser saktere og lever lenger enn rasen Ross, som er den vanligste kyllingen i Norge. Kjeden satte inn helsides annonser i en rekke medier hvor de reklamerte for at kyllingen har bedre dyrevelferd, og fikk mange avisoppslag.
Hubbard-rasen har også blitt tydelig profilert på kyllingpakkene i Remas butikker, men nå er det slutt. Den siste tiden har pakkene fått en ny design, hvor Hubbard-navnet er helt fjernet.
Grunnen er ifølge Rema at kyllingavlselskapet Aviagen, som eier Hubbard-rasen, har krevd at navnet fjernes.
– Aviagen ønsker ikke mer profilering av Hubbard på pakkene, sier Nielsen.
Det bekrefter markedsdirektør Marla Robinson i Aviagen en epost til NTB.
– For å beskytte våre merkevarenavn og forbeholde dem vår egen virksomhet og markedsføring, tillater ikke Aviagen Groups regler at vårt selskaps merkevarer brukes til emballasje som er kunderettet eller til detaljhandel, skriver hun.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger