Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Pluss

Mer
Min side Logg ut
Du leser nå Dagbladet Pluss

Test av mellommåltider med müsli

Testvinneren har ingen minuser

Kjapt og enkelt mellommåltid? Ikke gå i sukkerfella.

Foto: Hans Arne Vedlog
Foto: Hans Arne Vedlog Vis mer

(Dagbladet): Yoghurt eller skyr med korn kan være en grei start på dagen, kan fungere som et mellommåltid eller som et lite måltid i forbindelse med en treningsøkt. Selv om slike produkter er mye sunnere mellommåltids-alternativer enn for eksempel bolle og pølse i brød, kan det være greit å være obs på at det er store ernæringsmessige forskjeller i yoghurt- og skyrprodukter også.

Magert mellommåltid

Yoghurt og skyr med korn gir oss mange nyttige næringsstoffer, som kalsium, jod, b-vitaminer og fiber, i tillegg til gode proteiner.

- Flere sliter med å få i seg nok av både kalsium og jod, og dermed kan yoghurt og skyr være en fin kilde til å få dekket behovet for disse viktige næringsstoffene. Kornblandingen er den som bidrar med fiber, og den øker det totale energiinnholdet av porsjonen, men bidrar også til at måltidet gir en bedre metthetsfølelse, sier Kari H. Bugge, som har vurdert næringsinnholdet i de 10 mellommåltidene i testen.

VELKOMMEN TIL

Dagbladet Pluss

Takk for at du har kjøpt tilgang på Dagbladet Pluss
For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement
anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden


Du har allerede et gyldig abonnement.

For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement, anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden


Kjøpet ble avbrutt

Du valgte å kansellere kjøpet. Din konto ble ikke belastet. Vil du prøve igjen?