Jeg elsker jo egentlig denne byen, Oslo<3, Oslove etc., men av og til blir jeg også mektig oppgitt, paff og deprimert.
Særlig når kommunen skal kontaktes som privatperson. Mine egne spørsmål er ofte av triviell karakter, men i dag kom jeg i en aldri så liten knipe som handlet om noe mer komplisert. Eller, jeg tror egentlig ikke det hadde vært så komplisert å løse, men Oslo kommune gjorde det ytterst vanskelig for samtlige parter.
På vei til å tuske til meg et skolebrød for en tier på 7-Eleven, for de har jo tilbud med bakervarer for en tier nå, ble jeg vinket til siden av en eldre mann utenfor en slakterbutikk i Brugata, midt mellom brune puber og det flotte kjøpesenteret Gunerius.
Han pekte oppgitt på en elektrisk rullestol som hadde en feilmelding, «J-stop active» og så noen tall, så han kom seg jo verken fram eller tilbake – rett og slett motorstopp på rullestolen. Det så ikke ut som han var så god til beins heller, han hadde jo tross alt en rullestol - og jeg så ikke for meg å klare og løfte denne rullestolen og mannen dit de skal. Så da tenkte jeg at vi får prøve å hjelpe han her han er.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger