Smitteutfordringen i flere kommuner er svært krevende, og smittevern topper prioriteringslista til de aller fleste seriøse bedriftsledere. Det har det gjort siden mars i fjor.
Varehandelen har tatt store grep siden pandemiens start: Flere titalls millioner er brukt på pleksiglass, håndsprit, munnbind og innleide smittevernvakter. Kontaktflater vaskes mange ganger om dagen, arbeidsskift holdes atskilt, kolleger får ikke spise lunsj sammen, opplæring foregår digitalt og kunder blir avvist i døra fordi vi har strenge regler for hvor mange som kan være i butikken til enhver tid.
Vårt mål har vært tydelig fra første stund: Ansatte skal ha det trygt på jobb og kunder skal kunne handle trygt.
Vi har god oversikt over vår egen smittesituasjon, og vet at vi så langt har lyktes med våre tiltak.
I Elkjøp har vi kjempet mot viruset siden mars i fjor. Vi har deltatt i den nasjonale dugnaden. Vi har ofte innført tiltak som er strengere, og som er blitt innført raskere, enn smittevernregler som er blitt pålagt oss.
Vi har gått tungt inn i kampen mot covid-19. Men nå røyner det på.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger