Noe av det som gleder meg mest som lærer er å se elevene vokse og utvikle sine ferdigheter. Som lærer ser jeg potensial i alle elever. Jeg hjelper elevene og støtter dem etter beste evne gjennom skoleåret. Min jobb innebærer å hjelpe elevene med å tilegne seg kunnskap, utvikle ferdigheter og kreativitet.
Kunnskapen elevene tilegner seg skal hjelpe til med å forstå verden vi lever i, tenke kritisk og leve et godt liv. Den må derfor ha rot i virkeligheten og være et resultat av en robust vitenskapelig prosess. Kunnskapen og mine metoder skal være avskilt fra mine politiske og religiøse overbevisninger.
For meg er dette en selvfølge. Problemet mitt med FRI og til dels Pride er at det er en organisasjon og en bevegelse med tydelig politisk budskap. Innholdet er ikke basert på vitenskap og empiri. Det her konflikten oppstår.
Min mening har ingenting med diskriminering eller hat å gjøre, det har alt å gjøre med objektivitet og sannhet. Et eksempel er kjønnsbytte. Dette er et relativt nytt fenomen, og det er ikke uten grunn at det er svært omstridt. Akkurat hva jeg synes om kjønnsbytte er egentlig irrelevant, men hvis det er omstridt, burde vi tenke oss om to ganger før vi presenterer det for barna våre som om det er etablert fakta.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger