Rusk i NRK

  • Igjen har NRK vært ute på farlige reklameveier. Et program om den nye berg-og-dal-banen på Tusenfryd som ble sendt i statskanalen sist lørdag, var sponset av Tusenfryd med 450000 kroner. Direktør Linda Bernander Silseth sier til Dagens Næringsliv at programmet var en gullgruve for fornøyelsesparken. NRK mener sendingen var uproblematisk.
  • Det er ikke første gangen NRK tråkker feil på dette feltet. Tidligere har frivillige organisasjoner betalt store summer for programmer om seg selv. Men tekstreklame bør være like bannlyst i NRK som i pressen. NRK har hatt forbausende store problemer med å dra klare grenser i slike saker. Her ligger en oppgave og venter på den nye kringkastingssjefen John G. Bernander. Han kan jo bruke programmet som hans søster har sponset, som utgangspunkt for en oppryddingsaksjon.
Lik Dagbladet Meninger på Facebook

Meninger rett i innboksen?

Meld deg på vårt nyhetsbrev for å motta ukens viktigste saker fra Dagbladet Meninger hver fredag. Nyhetsbrevet kan inneholde annonser. Du kan når som helst melde deg av.