PÅ BEFARING:
Sekretariatsleder for 22. juli-kommisjonen, Bjørn Otto Sverdrup, er her på befaring i Regjeringskvartalet. I framtida håper han å få bistand fra pr-rådgivere i håndteringen av de mange mediehenvendelsene. 
Foto: Heiko Junge / Scanpix
PÅ BEFARING: Sekretariatsleder for 22. juli-kommisjonen, Bjørn Otto Sverdrup, er her på befaring i Regjeringskvartalet. I framtida håper han å få bistand fra pr-rådgivere i håndteringen av de mange mediehenvendelsene. Foto: Heiko Junge / ScanpixVis mer

22. juli-kommisjonen ber om pr-hjelp

Stoltenberg ba kommisjonen være «usminket og ærlig».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): 7. september oppnevnte regjeringen 22. juli-kommisjonen som skal foreta en uavhengig og bred evaluering av angrepene på regjeringskvartalet og Utøya.

Juristen Alexandra Bech Gjørv (46) er oppnevnt som leder av kommisjonen.

- Usminket og ærlig - Kommisjonens mandat er å kartlegge alle forhold. Få fakta på bordet, usminket og ærlig. Det har en verdi i seg selv, har statsminister Jens Stoltenberg uttalt om kommisjonens mandat.

For å gjøre den jobben best mulig, mener kommisjonen at den trenger profesjonell pr-hjelp:

- Kommisjonens mandat er omfattende og pågangen fra media er kolossal. Ettersom vi ønsker å  betjene media på en god måte, har vi bedt en del anerkjente kommunikasjonsbyråer komme med anbud på mediehåndtering, sier sekretariatsleder Bjørn Otto Sverdrup til Dagbladet.

Halv million Ifølge Sverdrup er det sendt ut anbud til 6-7 byråer. Kontraktens verdi er antatt å ligge i underkant av 500 000 kroner.

- Vi følger reglene for offentlige anskaffelser. Blant kriteriene anbudet skal vurderes på er pris, kvalitet, relevant erfaring og kompetanse, sier Sverdrup i 22. juli-kommisjonen.

Hvem som får anbudet er foreløpig ikke avgjort. Kommisjonen skal etter planen avslutte sitt oppdrag innen 10 august 2012.

Kommisjonen var nylig på befaring i Regjeringskvartalet.