«Alex From Target» er en gåte

Ingen vet hvordan 16-åringen egentlig ble verdenskjent.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Søndag kveld ble det lagt ut et bilde av 16 år gamle Alex Christopher LaBeouf på Twitter.

Alex jobber i butikken Target i Texas i USA.

Nå er hashtaggen #AlexFromTarget brukt over 1,7 millioner ganger på Twitter.

- Gir ingen mening«Men hvorfor ble han plutselig internettkjendis?», spør New York Times. «Var det et markedsføringsstunt utført av Target? Et stunt utført av noen ungdommer som kjedet seg? Eller var det absolutt ingenting?».

Avisen har snakket med Andrew Lih, journalistikkprofessor ved American University School of Communication. Han skjønner like lite.

- Alle prøver å få dette til å gi mening nå, men jeg kan ikke finne noen. Internett blir mer og mer som den lokale videregående skolen, hvor massene uforklarlig velger noe som ikke egentlig er så interesasnt, og gjør det populært, sier Lih til New York Times.

Selskap hevder de står bak Breakr, et nyoppstartet selskap, hevdet mandag at de stod bak den virale suksessen.

I et innlegg på Linkedin skriver Dil-Domine Jacobe Leonares, grunnlegger av Breakr, at selskapet står bak hashtaggen, og at de ønsket å se hvor mye makt «fangirls» har ved å få en ukjent, kjekk gutt til å bli en internettsensasjon.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer