AlkoKutt-kampanjen frykter popdrink

BERGEN (NTB): Den er rød, har en alkoholprodusent på 16, skvulper i et reagensrør, øker visstnok sex-lysten hos unge kvinner og markedsføres under navnet «Cyber».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Dette er den nye motedrikken som leder Dag Rekve i AlkoKutt-kampanjen frykter skal slå an hos norsk ungdom, skriver Bergensavisen.

  «Cyber» er ennå ikke kommet for fullt i de store byene, men er populær i enkelte bygder i Telemark og Hedmark.

Sex-stimulerende

«Cyber» inneholder guarana, et oppkvikkende stoff som indianere i Sør-Amerika skal ha brukt som sex-stimulerende middel.

  Dag Rekve i AlkoKutt viser overfor Bergensavisen til utenlandske undersøkelser som viser at fargesprakende alko-drikker, som rusbrus, fører til tidligere drikkedebut og høyere drikkefrekvens for barn helt nede i 11-12-års alderen.

 Spesielt jenter lar seg påvirke, ifølge AlkoKutt-lederen.