- Alle som løper intervaller i motbakke får valuta for innsatsen. Det er enormt effektivt

Få økter forbrenner mer enn motbakkeintervaller.

EFFEKTIV TRENING: Intervalltrening i motbakker er en populær og effektiv øvelse for alle som ønsker å bygge en skikkelig motor. Foto: NTB Scanpix
EFFEKTIV TRENING: Intervalltrening i motbakker er en populær og effektiv øvelse for alle som ønsker å bygge en skikkelig motor. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Vil du bli sterkere og på samme tid øke oksygenopptaket er intervall i motbakke tingen.

Emil Mikael Weberg Gundersen, tidligere landslagsskiløper, i dag landslagstrener og sponsortrener i Norges Skiforbund gir deg de beste tipsene om hvorfor og hvordan du bør trene i motbakke.

- Intervaller i motbakke utfordrer oss til å skape all fremdrift selv. Desto brattere bakker, desto hardere må vi jobbe mot gravitasjonskraften. Å forflytte seg raskt oppover setter krav til både oksygenopptak, muskulær styrke og en god teknisk tilnærming, forteller han.

Du kan nå betale med

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer