Apple-sjefen skryter av den unike klokka si, men den er det ingen i verden som kan kjøpe

Ser du hvorfor?

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Tim Cook, administrerende direktør i Apple, bedyrer at han bruker sin nye Apple-klokke absolutt overalt - til og med i dusjen om man skal tro technobuffalo.com.

Men det han derimot ikke sier noe om er at den klokka han går rundt med ikke er tilgjengelig for allmennheten.

Unik På et bilde tatt i Palo Alto i California den 10. april kan man tydelig se detaljene på «armbåndsuret» til Apple-sjefen, og her er det noen detaljer som stikker seg ut.

For det første har den en finish i rustfritt stål, og den har en hvit sportsreim. Det som derimot skiller den fra en standardmodell er den «digitale kronen» som er farget rød.

Det er fullt mulig å få den uthevede runde knappen med rød topp, men da må man kjøpe gullutgaven av klokka. Det er altså ikke mulig å få den kombinasjonen av reim, finish og røde knapp som Cook benytter seg av.

Business Insider spekulerer i at Cook har tatt i bruk en tidlig testutgave, og at den derfor avviker fra modellene teknologi-giganten har valgt å legge ut for salg.

Skulle det derimot være den røde knappen som frister mest, må du med andre ord ut med den nette sum av 92 000 norske kroner for en gull-utgave.

#tattoogate Hvis du allerede har gått til anskaffelse av en Apple Watch får vi håpe at du ikke har tatovert deg på begge armene. De nye klokkene til Apple viser seg nemlig å reagere negavitvt på permanent kroppskunst.

Flere snakket i helga under emneknaggen #tattoogate på sosiale medier at klokka kan låse seg som en reaksjon på blekk du eventuelt måtte ha på underarmen.

Også pulsmåleren kan forstyrres av en tatovering - dette innrømmer Apple på sine hjemmesider.