Bedre Intel videre

Intel stiger 11 prosent i etterbørshandelen. Glem taperen Cisco, fokusér på det positive! Følg med Opticom, RCL og Tandberg i dag.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Vi er midt i den travle sesongen med resultatrapportering, og Intel sparket i gang runden blant gigantene denne uken. Resultatet på 16 cent per aksje var én cent bedre enn ventet, og selskapet kom med signaler som kan tolkes i retning av at det verste kanskje er over for Intels vedkommende. Selskapet kom i alle fall ikke med noen signaler som gjorde utsiktene enda mørkere.

Reaksjonen var enorm. Aksjen steg 11 prosent i etterbørshandel .

Dermed ble resultatvarselet fra Cisco glemt. Det var en voldsom fokusering på selskapets andre resultatvarsel på andre måned . I TV2-nyhetene ble til og med selskapet utropt til det selskapet med høyest markedsverdi av alle i hele verden, men Microsoft er for eksempel nesten tre ganger så mye verd.

Og kanskje er det slik at man legger for mye vekt på ett enkelt selskaps problemer. Finanskanalen refererte i februar, etter et svakt kvartalsresultat, en analytiker som mente at Cisco var blitt en skygge av seg selv. Kanskje er ikke alle problemene til Cisco bare bransjeproblemer, men også at Cisco møter hardere konkurranse? Man må vokte seg for å tro at ett selskaps utvikling er automatisk er synonymt med andre selskapers utvikling. Ciscos konkurrent Juniper antas å ha spist innpå Ciscos dominerende markedsposisjon, men får ikke betalt for det i aksjekursen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer