Behov for spesialundervisning

Mellom seks og ti prosent av elevene trenger spesialundervisning, men bare null til fem prosent får det. Tallene kommer fram i en landsomfattende undersøkelse om atferdsproblemer i skolen, som ble lagt fram torsdag. - Det er oppsiktsvekkende at så mange trenger spesialundervisning. Hva slags normalskole har vi da? Jeg tror en del lærere har fått en forståelse av at slike problemer ikke skal løses i klassen, men av spesialpedagoger, sier professor Terje Ogden ved Senter for klinisk psykologi i Oslo.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Tallene kommer fram i en landsomfattende undersøkelse om atferdsproblemer i skolen, som ble lagt fram torsdag.

- Det er oppsiktsvekkende at så mange trenger spesialundervisning. Hva slags normalskole har vi da? Jeg tror en del lærere har fått en forståelse av at slike problemer ikke skal løses i klassen, men av spesialpedagoger, sier professor Terje Ogden ved Senter for klinisk psykologi i Oslo.