Bente vant over Saga

Sommerferien til familien Haugen fra Drammen var elendig. Skylden legger de på Saga Solreiser. De er ikke de eneste feriekundene som er misfornøyde. Saga Solreiser kommer dårligst ut blant de tre store charterselskapene, ifølge reiselivsbransjens offisielle klagestatistikk.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Familien Haugen opplevde to uker i Bulgaria med biller og vannlekkasje på hotellrommet, og de fikk nesten ikke brukt badestranda på grunn av sterke understrømmer.

Familien klaget - og fikk penger tilbake.

Saga verst

Dagbladet har gått gjennom samtlige klager mot Saga Solreiser, Ving og Star Tour, som ble behandlet i reklamasjonsnemnda for selskapsreiser i fjor. Star Tour har størst markedsandel og færrest klager.

Ving er nummer to, med omtrent like mange klager som Star Tour, men de har mindre markedsandel. Saga Solreiser er verstingen i målingen. Over 40 prosent av klagene til de tre selskapene gjaldt Saga. Selskapet har lavest markedsandel, og det var Saga-kundene som fikk flest gjennomslag for sine klager i nemnda.

- At vi kommer dårligst ut kan være tilfeldig, sier administrerende direktør i Saga Solreiser, Gunnar Grosvold. Det mener ikke familien Haugen, som dro på ferie til Albena i Bulgaria.

Servicen de ble møtt med fra Saga Solreiser, gjør at familien fraråder andre å bestille reiser fra selskapet. Hver kveld ble hotellrommet til familien invadert av biller.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer