(Dagbladet): Etter at historien om John Rasmussens opplevelser med Nav sto på trykk i Magasinet 24. august var reaksjonene sterke. Den 38-årige Dagblad-journalisten skrev åpenhjertig om hvordan han dødssyk av kreft møtte liten eller ingen forståelse hos Nav.
Fortvilte mennesker Byråkratikolossens garanti om å ta kontakt med brukeren innen 48 timer viste seg null verdt. I 10 måneder forsøkte Rasmussen forgjeves å få snakke med en saksbehandler mens småbarnsfamiliens økonomi raste sammen som en følge av manglende utbetaling av sykepenger.
I dagene etter Magasin-artikkelen mottok Rasmussen og Dagbladet hundrevis av e-poster fra fortvilte mennesker rundt om i landet.- Mange av dem hadde liknende erfaringer med Nav og opplevde at heller ikke de kom noen vei, forteller John Rasmussen.
Bedriftskultur John Rasmussen fikk spørsmål om å holde foredrag for Nav-direktørene om sine vonde Nav-erfaringer som dødssyk. Han møtte endringsvillige toppsjefer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger