Beskylder KS for å villede om samarbeid

Norske lærere samarbeider vel så mye som lærere i andre land.

Storstreik: Nesten 8000 lærere er nå i streik. Stridsspørsmålet er om lærere skal bindes til mer tilstedeværelse på skolen. Her er lærerene Anniken Walter og Gunnar Kristiansen streikevakt utenfor Lillestrøm videregående skole.  
Foto: Berit Roald / NTB scanpix
Storstreik: Nesten 8000 lærere er nå i streik. Stridsspørsmålet er om lærere skal bindes til mer tilstedeværelse på skolen. Her er lærerene Anniken Walter og Gunnar Kristiansen streikevakt utenfor Lillestrøm videregående skole. Foto: Berit Roald / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Behovet for å bygge en samarbeidskultur i skolen og ønsket om å øke samarbeidet mellom lærere blir av Kommunenes sentralforbund (KS) trukket fram som en av de viktigste grunnene til at lærere bør bindes til mer tilstedeværelse på skolen. Da sonderingene for å få slutt på lærerstreiken ikke førte fram søndag, uttalte KS dette:

- I dag faller nesten en tredel av elevene fra i videregående skole. Det er en utvikling som begynner tidlig i skoleløpet. Skal vi få gjort noe med det, kreves det godt samarbeid mellom lærere, mellom lærerne og støttefunksjonene, og mellom ledelse og lærere på hver eneste skole. At alt skal fortsette som før, er et altfor passivt svar på denne utfordringen, uttalte KS`forhandlingsleder Per Kristian Sundnes i mandag.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer