Bildet forvirrer

Diskusjonen rundt hva som ses på dette bildet, har gått varm i sosiale medier den siste tiden. Hva ser du?

TIL SKOGS?: Dette bildet skaper forvirring. Hva ser du? Foto: Terri Babers/Jam Press
TIL SKOGS?: Dette bildet skaper forvirring. Hva ser du? Foto: Terri Babers/Jam Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Optiske illusjoner er noe som alltid har fascinert oss. De siste årene har det dukket opp stadig flere tvetydige bilder i sosiale medier som skaper forvirring.

Nå har et nytt bilde sett dagens lys - og diskusjonen rundt hva som ses på dette bildet, har gått varm i sosiale medier den siste tiden.

Det mange opplever som en optisk illusjon har ført til en splittet diskusjon vedrørende om bildet viser en mann med en ryggsekk som går inn i den snødekte skogen, eller om bildet viser en søt svart hund som løper ut av skogen.

Denne gang er det store spørsmålet: Er det en hund? Eller er det en mann? Hva ser du?

«Bob Marley»

- Bildet er tatt i Alaska av Terri Babers. Hun tok bildet mens hun var ute på tur med hunden sin. Puddelen bærer det klingende navnet «Bob Marley Sir Pounce a lot», forklarer Matthew Lidbury i Jam Press overfor Dagbladet.

Selv er Terri Babers overveldet over responsen. På Facebook forteller matmora hvordan hun ble gjort oppmerksom på at bildet hun hadde delt i en puddelgruppe på Facebook, plutselig var blitt et verdenshit.

- Sønnen min kontaktet meg etter å ha sett bildet, fordi han syntes hunden lignet «Bob Marley Sir Pounce a lot». Det er fordi det er «Bob», sa jeg da, skriver hun på Facebook.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer