Billettkaos for Operaen

Systemet for bestilling via nett ligger nede på grunn av den store pågangen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Brukere som prøver å komme seg inn på Operaens nettsider for å bestille billetter, blir møtt av feilmeldingen «Beklager, det har oppstått en feil under ekspedering av din forespørsel».

Feilmeldingen dukker først opp flere minutter etter at man har klikket på linken for å registrere seg.

Også i fjor fikk Operaen problemer med å takle den store trafikken på nettsidene.

Systemet er dimensjonert for å kunne takle rundt 1.000 forespørsler samtidig, noe som tydeligvis ikke er nok.

Publikum kan sikre seg billetter til 394 forestillinger og konserter, blant dem over 300 opera- og ballettforestillinger. Det er det høyeste antallet i Den Norske Opera & Balletts historie.

Publikum har tre valgmuligheter for billettkjøp. Enten via nettsalg på www.operaen.no, gjennom telefon eller ved personlig oppmøte i billettluka i Operaens foajé.

(NTB)