Blir brukt i annonser - ikke spurt

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

GENÈVE (Dagbladet): De som har kjøpt seg ny Suzuki Baleno i år - får navnet offentliggjort i en stor annonsekampanje fra importøren. Suzuki vil nå gratulere alle sine nye kunder med fullt navn og bosted - uten at kundene er spurt om de vil bli brukt i en annonsekampanje for bilen. Importøren av Suzuki ser ikke noe galt i at de bruker sine kunders navn i en gratulasjonsannonse der de mest av alt snakker om sin egen suksess. Andre i norsk bilbransje rister oppgitt på hodet og mener det ikke kan være etisk korrekt. Det er over to fargesider Suzuki nå vil brette ut sin suksess etter at de i årets to første måneder har hatt en eventyrlig vekst. De har alle kjøpt «den nye folkebilen Baleno». Og hvem er det som har kåret Suzuki til den nye folkebilen i Norge? Ingen andre enn den norske Suzuki-importøren...