- Bør vurdere nytt navn

Reklameguru Kjetil Try mener Meny-kjeden bør vurdere å bytte navn. Pris: 100 millioner kroner.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Meny har ikke fått en ripe i lakken, det minner mer om en frontkollisjon, mener administrerende direktør Kjetil Try i Try as. Han mener det vil være mulig å gjenskape tilliten hvis ledelsen innser alvoret, men at de snart må vurdere om de skal bytte navn.

Å bygge opp en ny merkevare er kostbart: - Vi snakker fort om 100 millioner kroner, sier Try, som mener skaden som er påført Meny, er noe langt mer enn en ripe i lakken.

- Enten de er politikere i Os eller andre har vi i Norge en tisekundershukommelse, sier Try.

Han mener NorgesGruppen har muligheten til å gjenreise tilliten til Meny-butikkene.

- For 15- 16 år siden ble det oppdaget mark i en Stratos-sjokolade. Det var alvorlig, men etter to måneder var omsetningen normal igjen.

- Det som er skummelt er at de blir tatt gang på gang, sier Try.