Bruker TV 2s brevark til klager på bøter

Flere av de ansatte i TV 2 bruker fjernsynsselskapets brevark for å klage på private parkeringsbøter, skriver Bergensavisen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Avdelingsleder i Bergen Parkeringsselskap, Helge Hermansen, bekrefter at de mottar uvanlig mange klager fra TV 2-ansatte, og at klagene i mange av tilfellene er skrevet på TV 2-papir.

Noen har tydeligvis misforstått det velkjente slagordet «TV 2 hjelper deg».

- Jeg skal ta en telefon til parkeringsselskapet for å finne ut hvor omfattende denne misbruken av TV 2 er. Viser det seg at dette er vanlig praksis blant våre ansatte, må vi ta affære. TV 2 har ingenting med våre ansattes private klagesaker å gjøre, og det trodde jeg ærlig talt de skjønte, sier informasjonsdirektør Rune Inderøy til Bergensavisen.

Hermansen sier at også advokater og overleger er veldig flinke til å oppgi stilling når de klager, uten at det hjelper.

(NTB)