BEKLAGER:  Roald Olsbø er daglig leder for bergensbutikken. I går forklarte han at det ikke var bedriften som sto bak kommentarene, men at telefonen var stjålet og at de skulle anmelde forholdet. Da Dagbladet kontakter Olsbø i dag, har han endret forklaring. Det er Mikaela Kristina Hørberg glad for. Alle foto: Privat.
BEKLAGER: Roald Olsbø er daglig leder for bergensbutikken. I går forklarte han at det ikke var bedriften som sto bak kommentarene, men at telefonen var stjålet og at de skulle anmelde forholdet. Da Dagbladet kontakter Olsbø i dag, har han endret forklaring. Det er Mikaela Kristina Hørberg glad for. Alle foto: Privat.Vis mer

Butikk legger seg flat etter Facebook-utbrudd

Skjelte ut kunder og skyldte på tyveri - men det var ikke helt sant.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Saken om Mikaela Kristina Hørberg (23) har skapt sterke reaksjoner.

Hun klaget på det hun mente var dårlig skredderarbeid av House Of Singles Bergen, men fikk beskjed tilbake om at kjolen var presset på en kropp den ikke var ment for.

Da Mikaela la ut sin frustrasjon på Facebook-siden til House Of Singles Bergen, fikk hun flere svar av bedriften som overrasket henne og flere andre i kommentarfeltet.

House of Singles skriver blant annet at folk på Vestlandet er narsissistiske og høye på seg selv, at de ikke har gjort noe galt og at fra nå skal bli mer selektive i kundevalget fordi de er så populære uansett.

Endrer forklaring Roald Olsbø er daglig leder for bergensbutikken. I går forklarte han at det ikke var bedriften som sto bak kommentarene, men at telefonen var stjålet og at de skulle anmelde forholdet.

Da Dagbladet kontakter Olsbø i dag, har han endret forklaring.

- Det var jeg som skrev Facebook-meldingene, men det hele ballet på seg veldig, og jeg trengte en utvei. I tilleg har jeg dessverre en tendens til å dramatisere noe voldsomt. Men jeg har forstått at det er jeg som er dum i denne situasjonen og det kokte litt over, sier Olsbø til Dagbladet.

Det var BA som først omtalte saken.

Fått drapstrusler Han forteller at det har vært en enorm respons etter Facebook-innlegget.

- Jeg har fått henvendelser fra flere steder i verden, og jeg har fått tre drapstrusler. Akkurat nå har vi vakter utenfor butikken, forteller Olsbø.

Olsbø skal møte Mikaela i morgen for et «forsoningsmøte», som han selv kaller det.

Hørberg på sin side er glad for at Olsbø har beklaget.

- Jeg synes det er bra at han nå har beklaget seg! Det skal bli godt å bli ferdig med saken, sier hun til Dagbladet.

Nå forteller butikksjefen at de skal trene på sosiale medier.

- Jeg var ikke klar over at noen små kommentarer på Facebook kunne få så enorme konsekvenser. Derfor har vi, for å unngå dette i framtida, tenkt til å engasjere eksperter på sosiale medier som kan hjelpe oss på hvordan vi skal kommunisere via den plattformen. Det trenger jeg, sier han.