Er du ikke hundre prosent fornøyd med varen, får du ny vare eller pengene tilbake, lover Coop Norge. NRKs forbrukerprogram FBI tok dagligvarekjeden på ordet og fikk enkelt seks øl til å bli tolv.
Er du misfornøyd med varen holder det ifølge reklamen at du viser fram kvitteringen i butikken. Da får du et nytt produkt eller pengene tilbake. «Enkelt og greit. Og uten flere spørsmål,» lover Coop Norge.
NRKs medarbeidere tok med seg kvitteringen tilbake til butikken og fortalte at de ikke var helt fornøyd med ølen. Ekspeditøren var skeptisk til at de hadde rukket å drikke opp alt, men da hun ble minnet om garantien, fikk de pengene tilbake. Og seks øl ble til tolv.Gjelder også øl - Det er klart vi vil være litt restriktive når det gjelder et så spesielt produkt som øl, men er folk misfornøyde med produktet, så skal også garantien gjelde på øl, sier informasjonsdirektør Vidar Ullenrød i Coop Norge.
Også ti skoleelever som ble sendt inn i den lokale Coop Mega-butikken for å klage på skolebollene sine, fikk pengene tilbake. Men ikke uten litt bråk.
- Ekspeditøren i kassen nektet først å gi oss pengene tilbake og vi måtte snakke med butikksjefen. Hun beskyldte oss nesten for å snylte og sa at dette kunne få konsekvenser for oss. Men vi fikk pengene tilbake til slutt, forteller skoleelevene.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger