EKSTRA SERVICE: - Det er som regel bare små ting som dette som skal til for at kunden blir fornøyd, sier Abib til Dagbladet da vi tar kontakt om hendelsen. Foto: Privat
EKSTRA SERVICE: - Det er som regel bare små ting som dette som skal til for at kunden blir fornøyd, sier Abib til Dagbladet da vi tar kontakt om hendelsen. Foto: PrivatVis mer

Ikea-ansatt kjørte sofa hjem til døra

Da Ikea-ansatte Abib fikk høre om tabben de hadde gjort, tok han saken i egne hender

Nå hylles han i sosiale medier.

- I dag har jeg opplevd kundeservice av ypperste klasse!

Slik begynner innlegget til Siri Løining på Facebook, der hun skryter av kundeservicen hun opplevde på Ikea Slependen da hun kom innom for å hente et produkt de ikke lenger hadde på lager.

Ville umiddelbart løse problemet

Abib Moh jobber som teamleder ved Ikea Slependen, og var den ansatte som var på jobb da Siri kom for å plukke opp produktet hun ville kjøpe.

Hun hadde ringt ned to ganger i forkant for å forsikre seg om at produktet hun ønsket var der, men da hun kom fram fikk hun beskjed om at produktet befant seg på Furuset, og ikke hos dem.

- Abib sa umiddelbart «dette må vi løse. Har du fått bekreftet at vi har produktet, tatt turen hit, og det er bomtur er det vårt problem, og vi skal fikse det. Jeg ringer Furuset og holder det av for deg», skriver hun på Facebook.

Artikkelen fortsetter under videoen.

ANNERLEDES: Da sønnen spurte pappa Eric Strong om han kunne få «verdens kuleste seng», laget han denne. Senga består av vanlige Ikea-møbler, og har blant annet et hemmelig rom bak bokhyllen som åpnes hvis man drar i en bok. Video: Reuters Vis mer Vis mer Vis mer

Problemet var at bilen Siri hadde kjørt til Ikea med var for liten, og hun hadde ikke plass til å kjøre produktet hjem. Planen hadde vært å kjøpe det hun trengte, og deretter få det hentet senere.

Varen hun ønsket seg var heller ikke i sortimentet til møbelkjeden lenger, så hun var redd det ville være utsolgt innen hun kom seg ut til Furuset.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Fikk varene kjørt hjem

Det var da Abib kom med den noe uvanlige løsningen som gjorde Siri så begeistret.

- Han svarte «Jeg henter det selv, og leverer det på døra hos deg. Du hører fra meg før klokka fem».

Litt før klokka fem skal Abib ha slått på tråden og fortalt at han var på vei, og femten minutter senere var han på plass på gårdsplassen hos Siri.

- Han overgikk absolutt alle forventninger, og er en ekte servicehelt! I dag så glemmer vi hvor viktig dette er. I et stort maskineri med tusenvis av ansatte er det personer som Abib som gjør at merkevaren vokser ytterligere, sier Siri til Dagbladet.

Siri jobber til vanlig med PR og markedsføring, og har nå anbefalt Abib til to direktører i Nordic Choice, som skal åpne «The Hub» og «Amerikalinjen».

- Jeg håper Ikea passer godt på ham. Vi leter etter mennesker med x-faktor, og Abib har definitivt dette, sier hun til Dagbladet.

Abib på sin side, mener det var en selvfølge å kjøre varene hjem for Siri.

- Ikea feilinformerte Siri, og da var det min jobb å gjøre henne fornøyd. Det er som regel små ting som dette som skaper fornøyde kunder, sier han til Dagbladet.