- Dagbladet farer med løgn

Les Jennie Røyerts innlegg om dekninga av Koseprat.no.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

TELESEX: Jeg opplever den siste tiden å ha blitt uthengt i Dagbladet som en prostituert, pedofil, dyresex-tilbydende teleaksjonær. Jeg kjøpte meg inn i selskapet Abacom AS i 2000, og har drevet det siden sammen med Svein Erik Muus, som eier 33 prosent av aksjene. Selskapet tilbyr en rekke telefontjenester som pratelinjer, chattelinjer, kosepratlinjer, spåtelefonlinjer, terapilinjer samt en krisetelefon.

Opp gjennom åra har jeg dessverre blitt belastet med konsulenter som har vist seg å ha sterke avvikende karaktertrekk, og holdninger. Noe som har ført til at jeg gang på gang har måttet avslutte samarbeidet. Enkelte konsulenter har møtt dette med stor aggresjon, og trusler har vært fremmet mot meg personlig.

Dette har ført til at jeg i dag har valgt å være en «stille aksjonær». Konsulentene som jobber og har jobbet for meg, er ikke ansatte, men selvstendig næringsdrivende.

Disse signerer en kontrakt med instrukser om å holde seg innenfor norsk lov.

I INSTRUKSEN (pkt. 2) står det uttrykkelig at det ikke er tillatt «å spille karakterer under 18 år». Det står også spesifisert i kontrakten
(pkt. 5) at det ikke er lov å inngå kontakt med brukerne/kundene utenom telefonsamtaler i Abacoms lokaler. I tillegg til kontrakten har alle nåværende, samt tidligere konsulenter signert et dokument om å overholde taushetsplikt for å ivareta kundenes anonymitet. Dette
skriver Dagbladet lite eller intet om.

Artikkelen fortsetter under annonsen

De siste fem dagene har jeg blitt uthengt i Dagbladet, både i papirutgave og på nett. Selv om jeg ikke er en offentlig person, er det blitt brukt bilder av meg i grovt injurierende sammenhenger. Seinest tirsdag var det hovedoppslag på nettet med overskriften «Telesex-Jennie vil koseprate med Kripos», dette i tilknytning til min advokats brev til Kripos for fullt innsyn i saken.

HER ER DET mye å angripe! Vi har de siste dagene hatt en grundig gjennomgang av vår internlogg og jeg har verken sett at det har forekommet dyrepornografiske samtaler, eller samtaler hvor konsulenter utgir seg for å være under 18 år.

Dagbladet bruker titler som «Dagbladet avslører!» Og hva er det de avslører? Ingen verdens ting! Dette er en rent spekulativ reportasje hvor avisa framsetter sterkt kontroversielle og bestridte påstander. De bruker ensidig kildebruk, som er kritikkverdig.

DERFOR STILLER jeg meg undrende til spekulasjonene Dagbladet kommer med. De henviser til navnløse kilder, som gjør det vanskelig å komme til bunns i dette. Tidligere konsulenter som har handlet på egen hånd, må selv være ansvarlig for egne handlinger, det vil si  eventuelle lovbrudd. Jamfør min advokats henvendelser til Dagbladet og til Kripos med anmodning om avdekking av avisas kilder.

Det er også påfallende at Dagbladet ikke ønsker å snakke med konsulenter som faktisk arbeider i virksomheten i dag. Jeg reiser spørsmålet: Er dette en hevn fra Dagbladets kilder?

DAGBLADET HAR i sin billedreportasje ført en journalistikk som setter mine konsulenter i stor fare, ved å vise fram navn og adresse på virksomheten. Dagbladet beskytter sine kilder, mens de setter mine konsulenter i fare. Et annet eksempel på grovt injuriene overtramp er et bilde av min sønns leke (gåvogn) fotografert i lokalene, koblet til overskriften: «Varslet Kripos om PEDOFILI-SEX».

Avslutningsvis vil jeg si at dette er og har vært svært belastende. Men jeg har ingenting å skjule, så jeg står oppreist med rak rygg. Jeg driver en lovlig virksomhet. Punktum.

OPPRØRT: Jennie Røyert (30), eier av Koseprat.no, reagerer sterkt på Dagbladets dekning av selskapet. Foto: Privat
OPPRØRT: Jennie Røyert (30), eier av Koseprat.no, reagerer sterkt på Dagbladets dekning av selskapet. Foto: Privat Vis mer