Dagbladet lykkes både på nett og papir

Solid framgang for begge kanaler. - Vi har satset tungt på de største sakene. Det har gitt uttelling, sier sjefredaktør Lars Helle.

GLAD PESSIMIST: Selv om Dagbladets sjefredaktør Lars Helle beskriver seg selv som en «nøktern pessimist», legger han ikke skjul på at han er svært begeistret for avisas framgang i begge kanaler. Til høyre Dagbla'-gutten. Foto: JACQUES HVISTENDAHL/DAGBLADET
GLAD PESSIMIST: Selv om Dagbladets sjefredaktør Lars Helle beskriver seg selv som en «nøktern pessimist», legger han ikke skjul på at han er svært begeistret for avisas framgang i begge kanaler. Til høyre Dagbla'-gutten. Foto: JACQUES HVISTENDAHL/DAGBLADET Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Den siste leser- og brukerstatistikken er særdeles hyggelig lesning for Dagbladet, både når det gjelder nett og papir:

Aldri før har Dagbladet.no hatt flere brukere - og etter flere år med opplagsfall opplever papiravisa en solid framgang.

Den siste uka i januar hadde Dagbladet.no i gjennomsnitt rekordmange 789 722 daglige brukere, ifølge TNS Gallup. Samtidig har nettavisa tatt en solid jafs av VG Netts markedsandel. Andelen målt mot erkekonkurrenten er 39,3 prosent - mot 36,2 prosent samme uke i fjor, ifølge tall fra Inma og MBL/Nettforum.

I januar har papirutgavens opplag økt med 7,5 prosent, noe som er sensasjonelt med tanke på løssalgsmarkedets utvikling de siste åra. Dagbladet har faktisk hatt vekst på papir siden september i fjor.

- Svært gledelig Sjefredaktør Lars Helle kaller seg selv en «nøktern pessimist» - men legger ikke skjul på at han er svært begeistret for de gode tallene.

- Lenge har vi stort sett vært opptatt av tiltak som kan begrense opplagsfallet - så at vi nå faktisk klarer å øke antall solgte aviser, er svært gledelig, sier sjefredaktøren.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer