Dagbladet og Nettavisen med nettsamarbeid

Nettavisen og Dagbladet allierer seg med det svenske selskapet Jobline for å ta opp konkurransen med Jobshop, som er Norges og et av Europas største stillingsmarked og rekrutteringstjeneste på internett.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Jobbformidling på internett utgjør et raskt voksende marked, beregnet til 50 millioner kroner her til lands i fjor. Nettanalytikere spår at slike interaktive tjenester vil utkonkurrere stillingsannonser i trykte media.

Jobshop, som fortsatt er dominerende på det norske markedet, har med norske og internasjonale investorer i ryggen ekspandert i flere europeiske land, også Joblines hjemland Sverige.

Dagbladet og Nettavisen, som begge er blant landets mest besøkte nettsteder, vil gi gi direkte adgang fra sine nettsider til Joblines database. Partnerne antar dette vil skape større trafikk. Jobshops markedsføringstrategi satser mer på intensiv nettannonsering.

Dagbladets nettsider har tidligere innledet et samarbeid med Nettavisen om rubrikkannonser på internett.

(NTB)