Dagbladet vinner annonsene

Dagbladet er populært hos annonsørene. I november ble avisa den store annonsevinneren.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Aftenpostens morgenutgave sliter fortsatt med stor annonsesvikt, mens VG har en pen fremgang. Dagsavisen ligger på samme nivå som året før, Finansavisen har fremgang mens Dagens Næringsliv går tilbake.

Tallene fra ACNielsen Reklame-Statistikk viser at Dagbladet i november hadde en gjennomsnittsvekst på 10,4 prosent i betalte annonser. På søndager var veksten hele 29,6 prosent, mens den ellers i uken er på 9,1 prosent.

Aftenpostens morgenutgave har en svikt på 16,8 prosent som fordeler seg noenlunde likt på de forskjellige ukedager. Aftenposten Aften har derimot snudd trenden og kan vise til en vekst på 1,8 prosent.

Det som redder annonseinntektene i Aftenposten, er bilagene som i november ga 42,5 prosent mer i inntekt enn året før.

(NTB)