«Knald for Danmark»:

Dansk «knullekampanje» gir avkastning: - Det er fantastisk

Jubeltall for danske sex-kampanjer.

SLIK SKAL DANSKENE HA MER SEX: Det danske reisebyrået Spies vil gi foreldre rabatt på ferie, i håp om at danske par med barn skal ha mer sex.Video: Youtube/spies Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Mye kan tyde på at danskene er desperate etter å skaffe seg nye landsmenn. Kampanjer som «Knald for Danmark», «Do it for Denmark», «Do it for Mom» og «Do it forever» har de siste årene blitt lansert, i håp om at danskene skal ha mer sex - og dermed også få flere barn.

Det er derfor trolig «dejlig» lesning for våre danske venner å se at gjennomsnittsalderen for fødende kvinner faller i Danmark, for første gang på 40 år.

For mens det i 2015 ble født 1,72 barn per kvinne i Danmark, viser tilsvarende tall fra 2016 en økning til 1,79 barn per kvinne i gjennomsnitt. Det er tredje år på rad man ser en stigning. Statistikken viser også at danske kvinner for tredje år på rad har blitt mer fertile.

De danske kampanjene ble i sin tid både hyllet og hatet, men mye tyder på at de har hatt ønsket effekt, skriver det danske nyhetsbyrået Ritzau.

- Jeg vil nødig ta æren for at gjennomsnittsalderen faller, men det er fantastisk. Det er alltid fantastisk med babyer, og spesielt at de kommer fordi foreldrene faktisk ønsker seg dem, sier DR-redaktør Dorthe Thirstrup til Dagbladet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer